က်ေနာ့္ဘေလာ့ကို မ်က္စိလည္ လမ္းမွားၿပီး ေရာက္လာၾကေသာ ဧည့္သည္ေတာ္မ်ား စိတ္၏ ခ်မ္းသာျခင္း၊ ကိုယ္၏ က်မ္းမာျခင္းျဖင့္ ျပည့္စံုၾကပါေစ-

ဗုဒၶနည္းက် အာရကၡသမၸဒါ - အမ်ိဳးကို ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း

 
    မ်ိဳးေစာင့္ ဥပေဒ ကိစၥ ယခုတစ္ေလာ ျမန္မာလူမႈအဖဲြ႕အစည္းတြင္ လႈိင္းဂယက္ ရိုက္ခတ္ေနသကဲ့သို႕ ျမန္မာစည္းေဘာင္းကိုေက်ာ္လြန္ၿပီး ႏုိင္ငံတကာ အသိုင္းအ၀ုိင္း၏ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားရွိေနသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။ က်ေနာ္သည္ ယခုေရးမည့္ ေဆာင္းပါးတြင္ မ်ိဳေစာင့္ ဥပေဒကိစၥကို ေထာက္ခံျခင္း၊ ကန္႕ကြက္ျခင္းတို႕ျဖင့္ ေရးသားမည္ မဟုတ္ပါ။ သတိ မမူမိ၍ ကံႀကီးထုိက္မႈမွ လြတ္ကင္းေစရန္လည္းေကာင္း ဗဟုသုတ အလိုငွါလည္းေကာင္း ဤေဆာင္းပါးအား ေရးသားရျခင္းျဖစ္ပါသည္။  က်ေနာ္သည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ရခိုင္လူမ်ိဳးျဖစ္ေသာေၾကာင္း ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္ သံုးသပ္ျပမည္သာျဖစ္ပါသည္။  ဤကိစၥသည္ ဗုဒၶသာသာနဲ႕ သတ္ဆိုင္ေသာေၾကာင္း ဗုဒၶ စာေပ က်မ္းဂန္ထဲမွ တစ္ခ်ိဳ႕၊ တျခားေသာ ဘာသာေရးက်မ္းဂန္မ်ားမွ တစ္ခ်ိဳ႕ကို  ေကာက္ႏုတ္ျပပါအံ။
    မဟာ ဗုဒၶ၀င္က်မ္းထဲတြင္  “မဟာပရိနိဗၺာန္နသုတ္”ကို ရိုးရွင္းစြာ  ျပန္လည္ေဖာ္ျပရလွ်င္ မဟာသကၠရာဇ္ (၁၀၃)ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လျပည့္ေန႕တြင္ မဟာလူသား ေဂါတမသည္ လူသားအျဖစ္မွ ဘုရားအျဖစ္သို႕ ေရာက္ရွိေသာအခါ မာရ္နတ္သည္ ေကာင္းကင္မွ ဆင္းသက္လာၿပီး ေဂါတျမတ္စြာဘုရားအား ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ “ေဂါတမ သင္သည္ ျမတ္ဗုဒၶအျဖစ္သို႕ ေရာက္ရွိၿပီး နိဗၺာန္သို႕ သြားသင့္ၿပီး သင့္သြားေတာ့”ဟု အရွင္ဘုရား ေဂါတမအား လာေလွ်ာက္ေလေရာ “ အဲလ...မာရ္နတ္ ငါ၏ သာသနာေတာ္ကို တည့္တံ့ဖို႕ႏွင့္ ေစာင့္ေရွာက္ဖို႕အတြက္ ဘိကၡဳ ၊ ဘိကၡဳနီ ၊ ဥပႆကာ၊ ဥပႆကာ စသည့္ ပရိတ္သတ္ (၄)ပါး ျပည့္စံုမွသာ ငါ ပရိတ္နိဗၺာန္ျပဳႏုိင္မည္”ဟု ျပန္ေျပာေလသည္။ ဤစာပုဒ္ ၊ ဤစကားကို ေထာက္ရႈျခင္းျဖင့္ ေဂါတျမတ္စြာဘုရားသည္ လူ႕ျပည့္ လူေလာကမွ လူမ်ားအတြက္ ဒုကၡဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ရာမွန္ ျမတ္နိဗၺာန္ကို လမ္းျပေပးဖို႕သာသနာကို စတင္ခဲ့သည္ဟု မွတ္သားရပါသည္။ ဤေနရာတြင္ ဘိကၡဳတြင္ အရွင္ သာရိပုတၱရာ၊ အရွင္ေမာဂၢလာန္၊ အရွင္ မဟာကႆပ တို႕ကို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို ဆိုလိုပါသည္။ ဘိကၡဳနီတြင္ မိေထြးေတာ္ ေဂါတမီး၊ ဥပၸလ၀ံ ၊ ဥပႆကာတြင္ ဗိမၸိသာရမင္းႀကီး၊ အနာဠပိဏ္သူေဌးႀကီး ၊ ဥပႆဏီတြင္ ၀ါသာခါ၊ မလႅိကာ တို႕ကို ဆိုလိုပါသည္။ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႀကီးသည္ ဤ(၄)ခ်က္တြင္ အေျခခံၿပီး ေပၚေပါက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေဂါတမ ဗုဒၶသည္ ဘုရားျဖစ္ၿပီး နိဗၺာန္ကို ကူးသြားႏိုင္ေသာ္လည္း သာသနာေတာ္ကို တည္ေဆာက္ဖို႕အတြက္ လူ႕မ်ိဳး၊ လူႏြယ္အတြက္ ၀ါေတာ္ (၄၀)လံုးလံုး ခၽြတ္သင့္သူကို ခၽြတ္ခဲ့ၿပီး သာသာနေတာ္ကို ခ်န္ထားရစ္ခဲ့ပါသည္။
    ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထပ္တြင္ ေနာက္ထပ္မွတ္သားစရာတစ္ခုတြင္ “ဗ်ဂၢပစၥသတိုး”ကို ေဟာၾကားခဲ့ေသာ ေလာကီတြင္ ႀကီးပြားခ်မ္းသာအတြက္ သမၸဒါ တရား(၄)ပါးကို က်ေနာ္ ထုတ္ႏုတ္ျပပါအံုမည္။ 
(၁) ဥဠာန သမၸဒါ - အနက္အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ထႀကြလံုးလ ၀ီရိယ ရွိရမည္။ တစ္နည္း ႀကီးခ်မ္းသာလိုလွ်င္ ျဖတ္လပ္မႈ ၊ လံုးလရွိမႈ၊ ၀ီရယရွိမႈတို႕ကို ေဟာၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
(၂) အာရကၡသမၸဒါ - အနက္အဓိပၸါယ္ကေတာ့ အမ်ိဳးကို ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းလို႕ဆိုပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပင္ ပညာသင္သင္ အမ်ိဳးကို မေစာင့္ေရွာက္တတ္စိတ္ဓာတ္၊  အမ်ိဳးကို မကာကြယ္တတ္သည့္ စိတ္ဓာတ္မရွိလွ်င္ မတိုးတက္ႏိုင္၊ မႀကီးပြားႏိုင္ဟု ဆိုပါသည္။
(၃) သမဇီ၀ိတ သမၸဒါ - အနက္အဓိပၸါယ္ကေတာ့ သင့္တင့္မွ်တေအာင္ သံုးစဲြျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။ မိမိ၀င္ေငြအား သင့္တင္မွ်တေအာင္ ခဲြေ၀သံုးစဲြျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။
(၄) ကလ်ာဏ မိတၲသမၸဒါ - အနက္အဓိပၸါယ္ကေတာ့ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းရွိျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။ လူ႕အသိုင္းအ၀ိုင္း ပတ္၀န္က်င္းတြင္ မိတ္ေကာင္း ေဆြေကာင္းရတတ္ျခင္းသည္ မဂၤလာမည္သည္ဟု ဆိုလိုပါသည္။
ဤ(၄)ခ်က္သည္ ဗ်ဂၢပစၥသတိုး၏ ေမးျမန္ခ်က္အား ဘုရားရွင္မွ မိန္႕ၾကားခဲ့ေသာ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ တရားေတာ္မွျဖစ္ပါသည္။ သင့္သည္ မည္မွ်ပင္ ပညာသင္ေစကာမူ မိမိအမ်ိဳးကို မခ်စ္တတ္၊ မကာကြယ္ႏိုင္လွ်င္ မတတ္ေျမာက္ႏိုင္၊ အက်ိဳးမထူးႏုိင္ဟုု ေဟာေျပာထားခဲ့ဲျခင္းျဖစ္ပါသည္။
    ဤသို႕ဆိုလွ်င္ က်ေနာ္တို႕သည္ ယခုဆရာေတာ္ႀကီး မေထႀကီးမ်ား သတ္မွတ္ျပဌာန္းလိုေသာ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒအား ဗုဒၶနည္းက် ကိုက္ညီမႈရွိသည္ကို ေတြ႕ရွိရေပလိမ္မည္။ တကယ္လို႕ နားလည္ေသာ္ေတာင္မွ မ်က္စိမွိတ္ၿပီး ေ၀ဖန္ေနမည္ဆိုလွ်င္ သံဃာေပတက ကံထိုက္သည္ဟု မွတ္သားဖူးရပါသည္။ သံဃာေပတက ကံဆိုသည္မွာ သံဃာဒိသိယ (၁၃)ပါး အနက္မွ သံဃာေဘဒက သိကၡပုဒ္ ၊ တနည္း သံဃာေတာ္တို႕အား သင္ခဲြသူ ေဒ၀ဒတ္အား အေၾကာင္းျပဳၿပီး ျမတ္စြာဘုရားမွ ပညတ္ေတာ္မူျခင္းျဖစ္သည္ဟု ၀ိနည္းငယ္ေလးေစာင္တြင္ မွတ္သားဖူးရပါသည္။ ဤျပစ္ဒဏ္ေၾကာင္းပင္လွ်င္ ေဒ၀ဒတ္သည္ ေျမၿမိဳခံခဲ့ရမဟုတ္ပါေလာ။ ဗုဒၶဘာသာ သာသနာကိုို သင္ခဲြျခင္း၊ မႏုႆေပတက - လူလူခ်င္း သင္ခဲြျခင္း၊ ဂါမေပတက- ေက်းရြာမ်ားအား သင္ခဲြျခင္း၊ နဂရေပတက ၿမိဳ႕အား သင္ခဲြျခင္းဟု မွတ္သား ေလ့လာဖူးပါသည္။ လူျမတ္လူေကာင္းတို႕သည္ ေပတက-သင္ခဲြျခင္း အလုပ္ကို မလုပ္အပ္ေပဟု သတ္မွတ္ႏိုင္ပါသည္။
    တျခားေသာအေၾကာင္းမ်ားကို ေထာက္ထားၿပီး အစၥလာမ္ဘာသာတြင္ Sharia Law ( ရွရီယာ ဥပေဒ)ဆိုသည္ရွိပါသည္။ ဤဥပေဒအား ကုန္အာရ္က်မ္းျမတ္ႏွင့္ အစၥလာမ္တို႕၏ ပေရာဟိတ္ မူဟာမတ္တို႕ဆီတြင္ အဓိကအေျခခံထားသည္ဟု  primary sources အရ ေထာက္ျပထားပါသည္။ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္တို႕၏ အျမင့္ျမတ္ဆံုး ဥပေဒျဖစ္ပါသည္။ ဒီဥပေဒဟာ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေတြ အကုန္လံုးေပၚတြင္ အသက္၀င္သည္ဟု ဆိုထားပါသည္။ အဓိကတားျမစ္ထားသည္မွာ တျခားဘာသာကဲြမ်ားျဖင့္ လက္ထပ္ေပါင္းသင္ျခင္းကို ကန္႕သတ္ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ၄င္းဥပေဒတြင္ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္တို႕သည္ တျခားမည့္သည့္ ဘာသာကဲြႏွင့္မွ လက္ထပ္ခြင့္မျပဳ ၊ အစၥလာမ္ဘာသာတြင္ ဘာသာကဲြျဖစ္သူသည္ အစၥလာမ္ဘာသာသို႕ တရား၀င္ကူးေျပာင္းၿပီးသည့္အခါမွ လက္ထပ္ခြင့္ျပဳသည္ကို အဓိက ေဖာ္ျပထားပါသည္။ အကယ္၍ တျခားဘာသာကဲြျဖင့္ လက္ထပ္ခဲ့လွ်င္ ေသဒဏ္ထိ အျပစ္ေပးသည္ဟု ေဖာ္ျပပါရွိပါသည္။ ယေန႕ကမာၻေပၚရွိ အစၥလာမ္ႏိုင္ငံတိုင္းတြင္ သူနည္းသူဟန္ျဖင့္ ရွရီယာ ဥပေဒကို ျပဌာန္းထားၾကသည္ဟု ေလ့လာဖူးပါသည္။
    က်ေနာ္တို႕သည္ သတိမမူမိေသာေၾကာင္း ဗုဒၶေဂါတမ ပြင့္ေတာ္္မူရာ အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္ ဗုဒၶဘာသာ ကြယ္လြန္ခဲ့ရသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၇၀၀ ေက်ာ္က အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္ ႀကီးစိုးခဲ့ေသာ ဗုဒၶဘာသာသည္ ယေန႕အခါ ဗုဒၶျပတိုက္အျဖစ္သို႕ ေရာက္ရွိခဲ့ရဖူးၿပီးျဖစ္ပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ အိႏိၵယတြင္ ဟိႏၵဴ ဘာသာ(Hindu)တို႕၌လည္း သတ္မွတ္ခ်က္ ပိုင္းညွက္ရွိပါသည္။ ဟိႏၵဴဘာသာတြင္ ဇာတ္တူမွ အိမ္ေထာင္ျပဳရသည္။ ဟိႏၵဴဘာသာတြင္ ျဗာဟၼဏ-ပုဏၰားမ်ိဳးသည္ ျဗဟၼာ၏ ခံတြင္းမွ ဖြား၍ အျမတ္ဆံုး ျဖစ္သည္ဟုဆို၏။ ခတၱိယ-မင္းမ်ိဳးသည္ လက္ေမာင္းမွ ဖြား၏။ ေ၀ႆ-ကုန္သည္ လယ္လုပ္မ်ိဳးသည္ ေပါင္မွ ဖြား၏။ သုဒၶ-အမႈိက္သိမ္းသမား ဖိနပ္ခ်ဳပ္သမား စေသာ လူဆင္းရဲမ်ိဳးသည္ ျဗဟၼာ၏ ေျခဖ၀ါးမွ ဖြားေသာေၾကာင့္ အနိမ့္ဆံုး အယုတ္ဆံုး ဇာတ္ ျဖစ္သည္ဟု ဆို၏။  ျဗာဟၼဏ၊ ခတၱိယ၊ ေ၀ႆႏွင့္ သုဒၶတို႕သည္ ဇာတ္အလိုက္ ကြာျခားၿပီး တျခားဘာသာတို႕ျဖင့္ လက္ထပ္ျခင္း မျပဳရန္ သတ္မွတ္ျပဌာန္းထားပါသည္။
    ခရစ္ယာန္ဘာသာတြင္လည္း “ခရစ္ယာန္ ထိမ္းျမားျခင္းဥပေဒ”တြင္ ပုဒ္မ ၄ အရ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ တစ္ဦးႏွင့္ ခရစ္ယာန္ ဘာသာ၀င္  မဟုတ္သူတစ္ဦးထိမ္းျမားျပဳႏိုင္သည္ဟု ပါရွိပါသည္။ သို႕ရာတြင္ ထိမ္းျပားျခင္းကို ခရစ္ယာန္ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းတြင္းလည္းေကာင္း၊ ထိမ္းျမားျခင္း မွတ္ပံုတင္အရာရွိ ေရွ႕တြင္လည္းေကာင္း၊ ထံုးပံုနည္းလမ္းတက် ထိမ္းျမားမႈသာလွ်င္ တရား၀င္သည္၊ ယင္းကဲ့သို႕ ထံုးပံုနည္းလမ္းတက်ျပဳသည့္ ထိမ္းျမားမႈမွ အပ တျခားနည္းထိမ္းျမားမႈမ်ား တရားမ၀င္ဟု ျပဌာန္းထားသည္ဟု ေလ့လာဖူးပါသည္။ အဓိပၸါယ္အားျဖင့္ ခရစ္ယာန္သည္ တျခားဘာသာ၀င္ျဖင့္ လက္ထပ္ပိုင္ခြင့္ရွိပါသည္။ သို႕ေသာ္ ခရစ္ယာန္တို႕၏ ထံုတမ္းအစဥ္အလာျဖင့္သာ သက္ဆိုင္ၿပီး မဟုတ္လွ်င္ ခရစ္ယာန္မျဖစ္ဟု သတ္မွတ္ႏိုင္ပါသည္။
    “ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈ” ဆိုတဲ့ အယူအဆဟာ ဗုဒၶဘာသာရဲ့ အေျခခံပင္ရင္းအယူအဆျဖစ္သည္။ မိမိ အမႈမျပဳခဲ့ေသာေၾကာင္း ကမာၻေပၚတြင္ တကၠသီလ ျဖစ္ခဲ့ေသာ ပါကစၥႏုိင္ငံေတာ္၊ ဘုရား၏ အထြတ္တျမတ္ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားခဲ့ေသာ အာဖဂန္နစၥတန္၊ မလားရွားနဲ႕ အင္ဒိုနီရွားႏိုင္ငံတို႕က သက္ေသျပခဲ့ၿပီးၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႕ဆိုလွ်င္ ျမန္မာအမ်ိဳးေကာင္းသမီးမ်ားႏွင့္ အမ်ိဳးေကာင္းသားတို႕သည္ အေမေက်ာ္ ေဒြးေတာ္ လြမ္းေန၍ မျဖစ္ေတာ့၊ မိမိတာကို မိမိတို႕ အေကာင္းဆံုး ကာကြယ္ရေတာ့မည္ အခ်ိန္အခါ ေရာက္ရွိလာၿပီးျဖစ္ေပသည္ဟု ေကာက္ခ်က္ခ်မိပါသည္။ 

ေ၀ဟင္ေအာင္
၂၅၊ ၆၊ ၂၀၁၃ ရက္ေန႕တြင္ ေရးသားသည္။

No comments:

Post a Comment