က်ေနာ့္ဘေလာ့ကို မ်က္စိလည္ လမ္းမွားၿပီး ေရာက္လာၾကေသာ ဧည့္သည္ေတာ္မ်ား စိတ္၏ ခ်မ္းသာျခင္း၊ ကိုယ္၏ က်မ္းမာျခင္းျဖင့္ ျပည့္စံုၾကပါေစ-

လူႏွင့္မူကို ဆန္းစစ္ၾကည့္ျခင္း

[[[ Development News Journal မွာ ေဖာ္ျပၿပီ ေဆာင္းပါး]]]
လူလို႔ ျဖစ္လာလွ်င္ အဖဲြ႕အစည္းျဖင့္ ကင္းလြတ္၍ မရေပ။ မိသားစု အသိုက္အဖဲြ႕မွသည္ အသင္းအဖဲြ႕အစည္းထိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ရွိေနသည္။ လူရွိလွ်င္ အဖဲြ႕အစည္းရွိမည္။ အဖဲြ႕အစည္းရွိလွ်င္ မူ၀ါဒရွိမည္။ အဖဲြ႕အစည္းႀကီးသည္ ငယ္သည္မဟူ မူ၀ါဒတစ္ခုေလာက္ေတာ့ အနည္းဆံုးရွိၾကသည္။ မူ၀ါဒကို အဂၤလိပ္လို ေပၚလစီဟု သံုးစဲြသည္။ ေပၚလစီတစ္ရပ္မွာ ျပႆနာရွာျခင္းႏွင့္ ရွင္းလင္းျခင္းျဖစ္သည္။ ျပႆနာတစ္ခုအတြက္ ပထမ ေပၚလစီ၊ ပရိုျဂမ္ႏွင့္ ပေရာဂ်က္တို႔ဆိုလွ်င္ ျမန္မာလို မူ၀ါဒ၊ အစီအစဥ္ႏွင့္ စီမံခ်က္ကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။ မူ၀ါဒဆိုသည္မွာ ျပႆနာတစ္ရပ္ကို ေျဖရွင္းဖို႔အတြက္၊ ေယဘုယ်က်က် ခ်ဥ္းကပ္မႈ (သို႔) မဟာဗ်ဴဟာမ်ားျဖစ္သည္။ အစီအစဥ္ဆိုသည္မွာ မူ၀ါဒတစ္ရပ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔အတြက္ လုပ္ေဆာင္ထားၿပီး တိက်သည့္ ေဆာင္ရြက္ပင္ျဖစ္သည္။ စီမံခ်က္မွာ တစံုတရာေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ရပ္ကို ျဖည့္ဆည္းဖို႔ ယာယီဖဲြ႕အစည္းေဆာင္ရြက္ခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔အတြက္ ျပႆနာတစ္ရပ္ကို ေျဖရွင္းႏုိင္ဖို႔ဆိုလွ်င္ အစီအစဥ္မ်ားေရးဆဲြၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္သူမ်ားမွ စီမံၿပီး လုပ္ေဆာင္ျခင္းကို ဆိုလိုသည္။
တစ္ခ်ိဳ႕က မူကို ေဘာင္ဟုလည္း ေခၚဆိုၾကသည္။ မူေဘာင္၊ လူ႔ေဘာင္ဟုလည္း သံုးႏႈန္းၾကသည္။ ေဘာင္ဆိုသည္မွာ ထိန္းကြပ္ထားသည့္ သေဘာကို ဆိုလိုသည္။ ေဘာင္ကြပ္လိုက္ေသာေၾကာင့္ လူသည္ စည္းလြတ္လက္လြတ္လုပ္၍ မရေတာ့ေခ်။ ထို႔အတြက္ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းတိုင္းသည္ လူကို မူႏွင့္ ထိန္းျခင္းျဖစ္သည္။ လူသည္ အတၱ၏ သားေကာင္မ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စည္းလြတ္လက္လြတ္ျဖစ္ေနေသာ လူ႕အဖဲြ႕အစည္းကို မူေဘာင္ျဖင့္ ထိန္းသိမ္းျခင္း၊ ထိန္းကြပ္ျခင္းပင္။


စာေရးသူသည္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဧၿပီလက ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပေသာ ရခိုင္အမ်ိဳးသားညီလာခံတြင္ ရခိုင္တစ္မ်ိဳးသားလံုးႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ မူ၀ါဒခ်မွတ္ရာတြင္ နားေထာင္သူအျဖစ္ တက္ေရာက္နားေထာင္ခဲ့ရသည္။ ေဆြးေႏြးခြင့္ေတာ့ မရွိခဲ့ပါ။ ဤတြင္ တက္ေရာက္သူအမ်ားစုမွာ မူ၀ါဒႏွင့္ ပတ္သတ္ၿပီး ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။ ရခိုင္လူမ်ိဳးသည္ လူ႕အဖဲြ႕အစည္းတစ္ရပ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လူအဖဲြ႕အစည္းတစ္ရပ္အတြက္ အေျခခံက်ေသာ အနာဂတ္ပန္းတိုင္ မူ၀ါဒ မရွိေပ။ ထိုအခ်က္အတြက္ ရခိုင္အမ်ိဳးသားညီလာခံ(ေက်ာက္ျဖဴ)တြင္ လူမ်ိဳးတစ္ခုလံုးအတြက္ အနာဂတ္ပန္းတိုင္ မူ၀ါဒမ်ားကို ခ်မွတ္ႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ ညီလာခံတြင္ တစ္မ်ိဳးသားလံုးအတြက္ အလြန္အေရးႀကီးေသာ မူ၀ါဒခ်မွတ္ရာတြင္ ဟန္ခ်က္လဲြေခ်ာ္မႈႏွင့္အတူ အားနည္းခ်က္ အခ်ိဳ႕ကို  ေတြ႕ခဲ့ရသည္။ သို႔အတြက္ ဤေဆာင္းပါးေရးလာရန္ အေၾကာင္းဖန္လာျခင္းျဖစ္သည္။
လူ႕အဖဲြ႕အစည္းတစ္ခုသည္ ေသးသည္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႀကီးသည္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မူ၀ါဒတစ္ခုေတာ့ အနည္းဆံုးရွိသင့္သည္။ လူကို ထိန္းသည္က မူျဖစ္သည္။ မူကို ထိန္းသည္က လူျဖစ္ေနသည္။ လူႏွင့္မူ ၊ မူႏွင့္လူသည္ အျပန္အလွန္ဆက္စပ္ေနသည္။ လူႏွင့္မူ သီျခားစီျဖစ္ေနလွ်င္ ဤလူ႔အဖဲြ႕အစည္းသည္ အာဏာရွင္ဆန္မႈဘက္ကို ေရာက္သြားႏိုင္သည္။ စိတ္ထင္ရာကို ေလွ်ာက္လုပ္တတ္သည့္ ပရမ္းပတာ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းျဖစ္သြားမည္။ မူပ်က္လွ်င္လည္း လူပ်က္မည္။ လူပ်က္လွ်င္လည္း မူပ်က္မည္။ လူႏွင့္မူက တစ္သားတည္းျဖစ္ေနလွ်င္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးသည္ အားေကာင္းႏိုင္သည္။ တိုးတက္သည့္ႏိုင္ငံတိုင္းက မူ၀ါဒကို ဆုပ္ကိုင္ၿပီး လူျဖင့္ ထိန္းေက်ာင္းလွ်က္ ခ်ီတက္ၾကသည္။ လူမေကာင္းလွ်င္လည္း မူျဖင့္သာ ထိန္းေက်ာင္းသြားၾကသည္။
ဒီမိုကေရစီသည္ စနစ္တစ္ခုျဖစ္သည္။ မဆလ၊ ဖဆပလ၊ စစ္အာဏာရွင္တို႔သည္ စနစ္တစ္ခုျဖစ္သည္။ အာဏာရွင္တို႔သည္ မူကို ဟန္ျပသာ လုပ္ေဆာင္ၿပီး လူက ႀကိဳက္သလို ရွယ္လွယ္တတ္ၾကသည္။ လူသည္ အတၱသားေကာင္ျဖစ္သည့္အတြက္ မူေကာင္းေကာင္းေတာ့ လိုအပ္သည္။ ထိုမူကို ဟန္ခ်က္ညီထိန္ကြပ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ လူမွန္ မူမွန္လည္း လိုအပ္ျပန္ေသးသည္။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ေခတ္စနစ္၏ ေတာင္းဆိုခ်က္အရ ဒီမုိကေရစီစနစ္ကို ေျပာင္းလဲေပးလိုက္ရသည္။ ဒီမိုကေရစီစနစ္ေအာက္တြင္ အထိုက္အေလွ်ာက္ လြတ္လပ္မႈ ရလာခဲ့ၿပီး ထိုစနစ္အတြက္ လူ႔ေဘာင္အဖဲြ႕အစည္း၏ အထိန္းအကြပ္မွာ မူျဖစ္ေနသည္။ ဒီမိုကေရစီမွာ ေရြးေကာက္ပဲြႏွင့္ ေရြးေကာက္ခံရွိလာခဲ့သည့္အတြက္ မူ၀ါဒသည္ အသက္သဖြယ္ျဖစ္လာသည္။ မူ၀ါဒသည္ အမ်ားစုက အနည္းစု၏ သေဘာကို လိုက္ေလ်ာ့ေပးရန္ႏွင့္ အနည္းစုကလည္း အမ်ားစုသေဘာကို နားလည္ေပးရန္မွာ မူ၀ါဒသည္ အေရးႀကီးသည္။ ျပည္သူ႕၀န္ထမ္းအမ်ားစုမွာ မူကို အေျခမတည္ေသာေၾကာင့္ အာဏာရသူဘက္ကို ပါသြားသည့္အတြက္ တိုင္းျပည္သည္ ျပာပံုဘ၀ႏွင့္ နပန္လံုးခဲ့သည္မွာ ဒုႏွင့္ေဒးပင္။
မူ၀ါဒတစ္ခုခ်မွတ္ေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ အစိပ္အပိုင္း (၃)ပိုင္းပါ၀င္သည္။ (၁) မူ၀ါဒကို ခ်မွတ္သည့္အဖဲြ႕(သို႔) အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္သည့္အဖဲြ႕၊ (၂) မူ၀ါဒအေၾကာင္းရင္းႏွင့္ ပတ္သတ္ေနသူမ်ားႏွင့္ (၃)မူ၀ါဒ ပတ္၀န္းက်င္စသည့္တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ မူ၀ါဒကို ခ်မွတ္သည့္အဖဲြ႕သည္ မူ၀ါဒဆိုင္ရာအခ်က္အလက္မ်ားကို စဥ္စားရမည္။ မူ၀ါဒႏွင့္ ပတ္သတ္သူမ်ားကို ေတြ႕ဆံုျခင္း၊ တိုင္ပင္ျခင္း၊ ေဆြးေႏြးျခင္း၊ အေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပတ္သတ္သူမ်ားကို တစ္ဦးခ်င္းအေနျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လူအမ်ားအျပားေသာ္လည္းေကာင္း ေထာင့္စံုေအာင္ေမးျမန္းရသည္။ မတူကဲြျပားသည့္ အဓိပၸါယ္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ျဖစ္ေပၚပံု၊ ျဖစ္ေပၚေန၊ ျဖစ္ေပၚလာမည္မ်ားကို အမ်ိဳးမ်ိဳးတုန္႔္ျပန္ေျပာဆို ၾကမည္။ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ အခ်ိန္အခါကိုလည္း ထည့္တြက္ရသည္။ ဒီမိုကေရစီစနစ္က်င့္သံုးမည့္ ႏုိင္ငံေရးအဖဲြ႕အစည္းဆိုလွ်င္ ပိုမိုျပည့္စံုဖို႔အတြက္ လူတန္စားအလႊာစံုပါ၀င္ႏိုင္ေအာင္ ေဆြးေႏြးမွ ျပည္စံုမည္။ ဒီမိုကေရစီစနစ္= လြတ္လပ္ျခင္း + လူ႔တစ္ဦးခ်င္းအခြင့္အေရး + အက်ိဳးစီးပြါးကို ေလးစားျခင္းတို႔ျဖင့္ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လြတ္လပ္ျခင္း၊ လူ႔တစ္ဦးခ်င္းအခြင့္အေရးႏွင့္ အက်ိဳးစီးပြါးအထိ ထည့္သြင္းစဥ္စားရမည္ျဖစ္သည္။
ေနာက္ထပ္ မူ၀ါဒတစ္ခုအတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူအဖဲြ႕အစည္းႏွင့္ တိုက္ရိုက္သက္ဆိုင္ေနသည့္ ကိစၥရပ္တစ္ခုရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းတြင္ စနစ္က်ေသာ သုေတသနျပဳအဖဲြ႕အစည္းမရွိေပ။ မူ၀ါဒတစ္ခုခ်မွတ္ဖို႔အတြက္ အခ်က္အလက္မ်ားကို ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္သည့္အေနျဖင့္ လူထုလူတန္းစားအလႊာစံုသို႔ ကြင္းဆင္းၿပီး အခ်က္အလက္မ်ားကို ေဖာ္ထုတ္၊ စုေဆာင္းျခင္း၊ လိုအပ္လွ်င္ စာၾကည့္တိုက္မ်ားထိ သြားေရာက္ ရွာေဖြစုေဆာင္းျခင္း၊ မူ၀ါဒႏွင့္ ပတ္သတ္ၿပီး သက္ဆိုင္မည့္ထင္သူမ်ားအားလံုးကို မျခြင္းက်န္ရေအာင္ ေမးျမန္းျခင္း၊ ကိုယ္ေတြ႕အသံုးခ်မႈမ်ားကို စာရင္းဇယားမ်ားျဖင့္ ေန႔အလိုက္ ရက္စဲြအလိုက္ မွတ္တမ္းျပဳစုထားသင့္သည္။ မွတ္တမ္းအားေကာင္းလွ်င္ ေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအတြက္ မ်ားစြာ အေထာက္အကူးျပဳေစသည္။ အဖဲြ႕အစည္းတိုင္းသည္ မွတ္တမ္းမ်ားျဖင့္သာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို သက္ေသျပႏိုင္သည္။ အဖဲြ႕အစည္းႀကီးျခင္း၊ ငယ္ျခင္းျဖင့္ မသက္ဆိုင္ေပ။ မွတ္တမ္းကိုေတာ့ စနစ္တက်ျပဳစုထားသင့္ေပသည္။ မွတ္တမ္းသည္ ေနာက္မ်ိဳးဆက္ တဲြေခၚမႈမ်ားအတြက္ လက္တဲြေခၚေသာအခါ မွတ္တမ္းမ်ားကသာ အေကာင္းဆံုး အေထာက္အပံ့ကို ျဖစ္ေပၚေစသည္။
မူ၀ါဒတစ္ရပ္ထြက္ေပၚလာေသာအခါ ထိုမူ၀ါဒႏွင့္ သက္ဆိုင္သူမ်ားအားလံုး မူ၀ါဒအေၾကာင္းဆိုင္ရာကို နားလည္ေအာင္ ရွင္းလင္းထားရသည္။ ျဖစ္ႏုိင္လွ်င္ စာအုပ္စာတမ္းမ်ား၊ လက္ကမ္းစာေစာင္မ်ား၊ ေဟာေျပာပဲြမ်ားႏွင့္ ရွင္းလင္းျပသရသည္။ မူ၀ါဒကို နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပမထားႏိုင္လွ်င္ လူက မူကို ခုတံုးလုပ္တတ္သည္။ သက္ဆိုင္သူမ်ားအားလံုး မူကို နားလည္ထားမွ လူကို မူျဖင့္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္သည္။ အထူးသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူအဖဲြ႕အစည္းတြင္ မူကို လူထုသို႔ ခ်ျပမႈမ်ားကား အားနည္းေနေသးသည္။ မူ၀ါဒတစ္ခု ခ်မွတ္ဖို႔အတြက္ အလႊာစံုသို႔ ျဖန္႔က်က္ေတြးေတာမႈသည္လည္း အားနည္းေနေသးသည္။
၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပဲြတြင္ ရခိုင္ဟု ဂုဏ္ပုဒ္ပါေသာ ပါတီကို ျပည္သူလူထုတို႔သည္ မဲေပးခဲ့ၾကသည္။ ပါတီတြင္ မည္သူျဖစ္ျခင္း မျဖစ္ျခင္းႏွင့္ မည္သည့္မူရွိျခင္း မရွိျခင္းတို႔ကို ျပည္သူတို႔ မသိရွိခဲ့ၾကေပ။ သို႔ေသာ္ ျပည္သူတို႔သည္ ျပည္သူတို႔ သတၱိျဖင့္ ရခိုင္ဟု ဂုဏ္သိကၡာအတြက္ မားမားမတ္မတ္ရပ္တည္ၿပီး မဲေပးခဲ့ၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ မဲဆႏၵရွင္မ်ား၏ ပါးစပ္ေပါက္မ်ားကို အငွါးေျပာေပးၾကမည္ အမတ္မ်ားမွာ မဲဆႏၵရွင္မ်ားႏွင့္ ကင္းကြာေနခဲ့ၾကသည္။ ယေန႔အခ်ိန္ထိ မိမိတို႔ မဲဆႏၵနယ္ေျမမွ မဲေအာင္ႏိုင္ခဲ့ေသာ အမတ္မ်ား အရုပ္ကို မျမင္ဖူးခဲ့ၾကဟုဆိုသည္။ ထို႔အတြက္ မဲဆႏၵရွင္ျပည္သူတို႔သည္ မိမိတို႔ အမတ္ကို လာႏိုးႏိုးျဖင့္ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ မဲဆႏၵရွင္ျပည္သူမ်ားသည္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ေရြးေကာက္ပဲြသို႔သာ နီးကပ္လာၿပီ လူကိုလည္း မသိ မူကိုလည္း မသိျဖစ္ေနၾကသည္။
မူ၀ါဒတစ္ခု ခ်မွတ္လိုက္ၿပီး လက္ေတြ႕လုပ္ေဆာင္ႏိုင္သည့္ ကိစၥမွန္သမွ် အဆက္အစပ္ျဖစ္ေနသည့္ ပတ္၀န္းက်င္ကို မ်က္ကြယ္ျပဳၿပီး ေျပာေန၊ လုပ္ေနသမွ်သည္ မူကို ေဖာက္ဖ်က္ျခင္းျဖစ္သည္။ မူ၀ါဒကို ခ်မွတ္ကတည္းက အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အက်ိဳးစီးပြါးအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ လူေတြ႕ၾကားက ျပႆနာကို ေျဖရွင္းဖို႔ ခ်မွတ္ခဲ့သည့္အတြက္ ပါ၀င္သူမ်ားကို မ်က္ကြယ္ျပဳျခင္းသည္ မူမမွန္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သို႔တည္းမဟုတ္လွ်င္ လူမမွန္ေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္သည္။ မူ၀ါဒျဖစ္စဥ္တစ္ရပ္ကိုက လူေတြႏွင့္ ဖဲြ႕စည္းထားျခင္းေၾကာင့္ လူအဖဲြ႕အစည္းကို ေရွာင္လဲြ၍ မရေပ။ မူ၀ါဒဟာ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းျခင္းဆိုလွ်င္ ျပႆနာႏွင့္ သက္ဆိုင္သူမ်ားကို ပထုတ္ထားျခင္းဟာ ေကာင္းေသာ လကၡာရပ္မဟုတ္ေခ်။ ဒီမိုကေရစီစနစ္သည္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ၊ လြတ္လပ္မႈ၊ ဥေပေဒစိုးမႈ၊ လူ႔တစ္ဦးခ်င္းအခြင့္ေရးကို ေတာင္းတေသာေၾကာင့္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈကို မူေဘာင္အရ လူထုက ခ်ျပဖို႔ ေတာင္းဆိုလာျခင္းလည္းျဖစ္သည္။
မၾကာေသးခင္က ေရြးေကာက္ပဲြက်င္းပၿပီးစီးသြားေသာ အိႏၵိယႏိုင္ငံကို ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ နာရန္ဒရာမိုဒီသည္ ေနရူး-ဂႏၵီမ်ိဳးဆက္ကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး အႏိုင္ရသြားခဲ့သည္။ ေနရူး-ဂႏၵီမ်ိဳးဆက္ ရႈံုးနိမ့္ရျခင္းအေၾကာင္းကို ေရြးေကာက္ပဲြေစာင့္ၾကည့္ေရးအဖဲြ႕မ်ားမွ သံုးသပ္ခ်က္မ်ားမွာ (၁) ပါတီတြင္း တာ၀န္ခံမႈမရွိျခင္းႏွင့္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈမရွိျခင္း ၊ (၂) မဲဆႏၵရွင္မ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံႏိုင္စြမ္းမရွိျခင္း၊ (၃)ပါတီအႀကီးတန္းေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ အေပၚေအာက္ဆက္ဆံမႈနည္းပါးျခင္း၊ (၄)ဆံုးျဖတ္ခ်က္မွားျခင္းတို႔ေၾကာင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ဤသည္ကား မူ၀ါဒကို အေကာင္အထည္ေဖာ္သူတို႔၏ အားနည္းခ်က္မ်ားတည္။ နမူနာယူသင့္သည့္အရာျဖစ္သည္။
မူ၀ါဒသည္ ယေန႔အခါမွာ ပညာရပ္ႀကီးတစ္ခုလို ကမၻာ႔လူ႔အဖဲြ႕အစည္းမွာ သံုးစဲြေနၾကၿပီးျဖစ္သည္။ အစိုးရႏွင့္ျပည္သူ၊ လူ႕မႈအဖဲြ႕အစည္းႏွင့္ျပည္သူ၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီႏွင့္ ျပည္သူၾကား ခိုင္မာေသာ မူ၀ါဒသည္ အသက္ျဖစ္လာခဲ့ၿပီ။ မူ၀ါဒတစ္ခုအတြက္ အသိပညာျပည့္၀ဖုိ႔အတြက္ အသိပညာျဖည့္ဆည္းေပးဖို႔၊ ဆိုင္ရာ ဆိုင္ရာ ပညာရွင္မ်ား၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္သူမ်ား တနည္းေခါင္းေဆာင္မ်ားက ႀတိဂံကဲ့သို႔ ဟန္ခ်က္ညီစြာ လက္တဲြလက္ ဟန္ခ်ီဖို႔လိုအပ္သည္။ မူ၀ါဒသည္ အလြန္က်ယ္ျပန္႔သည္ ဘာသာရပ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူအဖဲြ႕အစည္းသည္လည္း လူႏွင့္မူ ၊ မူႏွင့္လူ အတဲြညီလွ်က္ ခ်ီတက္သြားသင့္ၿပီးဟု အႀကံျပဳမိပါသည္။

ေ၀ဟင္ေအာင္

No comments:

Post a Comment